Tzeni Pagge

Καθηγήτρια Πληροφορικής και Εφαρμοσμένων Μαθηματικών με έμφαση στα εκπαιδευτικά προγράμματα, του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων.

Τζένη Παγγέ

Πρωτότυπες Επιστημονικές Εργασίες

MSc Thesis

Pange P. (1984). Log-linear models with an application to Migration in UΚM.Sc. (Master) thesis, London School of Economics, University of London, U.K.

Στην εργασία αυτή γίνεται θεωρητική και αναλυτική (με αριθμητική εφαρμογή) προσέγγιση της θεωρίας περί λογαριθμικών γραμμικών μοντέλων. Εξετάζεται ένα λογαριθμικό γραμμικό μοντέλο καθώς και οι περιοριστικές συνθήκες για την εφαρμογή του. Τέλος σε ένα πολυδιάστατο πίνακα αναφέρονται οι συνθήκες κάτω από τις οποίες θα μπορούσε να γίνει εισαγωγή ή αντίστοιχα και εξαγωγή αλληλοεπιδράσεων (interactions) ούτως ώστε το θεωρητικό μοντέλο να εξηγεί όσο το δυνατό καλύτερα έναν πολυδιάστατο πίνακα.

Για την αριθμητική εφαρμογή χρησιμοποιήσαμε πραγματικά δεδομένα από τη Στατιστική Υπηρεσία της Αγγλίας και αναφέρονταν στους μετανάστες στη Μ.Βρετανία. Ως μετανάστες εξετάστηκαν τόσο οι εισερχόμενοι όσο και οι εξερχόμενοι από τη Μ.Βρετανία. Η ανάλυση έδειξε ότι ορισμένα χαρακτηριστικά, όπως κυρίως η ηλικία, ο τόπος διαμονής, το φύλο και οι κοινωνικοοικονομικές συνθήκες, καθορίζουν τη μεταναστευτική κίνηση της χώρας.

Διδακτορική Διατριβή

Παγγέ-Λέκκα Τ. (1990). Βιομετρική διερεύνηση των τροχαίων ατυχημάτων και της επιπτώσεώς τους στο προσδόκιμο του Ελληνικού πληθυσμού. Διδακτορική Διατριβή, Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων, Ιωάννινα.

Το θέμα της διδακτορικής μου διατριβής πραγματεύεται την βιομετρική ανάλυση των τροχαίων ατυχημάτων. Εξετάστηκαν για τα δύο φύλα τα αίτια των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, οι κατηγορίες παθόντων προσώπων, η διαχρονική τους εξέλιξη, ο κατά ηλικία, φύλο, κατηγορία παθόντος προσώπου συντελεστής θνησιμότητας, η γεωγραφική κατανομή των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων και το προσδόκιμο της επιβίωσης.

Έκανα τη στατιστική-βιομετρική ανάλυση των αποτελεσμάτων και υπολόγισα τους πίνακες επιβίωσης προγραμματίζοντάς τους στον Υπολογιστή. Συμπερασματικά αποδεικνύεται ότι έχουμε αύξηση των τροχαίων ατυχημάτων με μικρού βαθμού πτώση κατά τα τελευταία έτη της μελέτης. Οι άρρενες οδηγοί, νέοι ως επί το πλείστον, εμπλέκονται συχνότερα στα θανατηφόρα τροχαία ατυχήματα. Οι δρόμοι στην χώρα μας ευθύνονται για πολλά τροχαία ατυχήματα και η παλαιότητα των αυτοκινήτων επηρεάζει αρνητικά τα ατυχήματα. Η Στερεά Ελλάδα και η Πελοπόννησος είναι δύο περιοχές στις οποίες γίνονται τα περισσότερα τροχαία ατυχήματα. Τόσο στην Ηπειρωτική όσο και στην Νησιωτική χώρα έχουμε μια αυξητική τάση του συντελεστή θνησιμότητας σε αντίθεση με την Περιοχή Πρωτευούσης που ο συντελεστής θνησιμότητας παραμένει σχεδόν σταθερός.

Μεταδιδακτορικές σπουδές

  • Παρακολούθηση του Προγράμματος Επιμόρφωσης του ΙΔΕ σε Θέματα Διεθνών Σχέσεων- Ευρωπαïκή-Κοινότητα, το 1993.
  • Επιλογή από την επιστημονική επιτροπή του Παν/μιου του Εδιμβούργου-Αγγλία για τη δυναντότητα παρακολούθησης ενός εκπαιδευτικού και ερευνητικού προγράμματος στην Πληροφορική (TRACKS program)το 1996 (28-1-1996 έως τις 21-2-1996). Κατά τη διάρκεια του προγράμματος, συμμετοχή στο Project με θέμα: SMART multilevel data analysis with REML, μέρος του οποίου έχει κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο (WWW).
  • Συμμετοχή σε επιμορφωτικά σεμινάρια του ΚΕΕ το 1998 σε θέματα νεων τεχνολογιών.